onsdag 28 september 2011

Vad ska vi äta?

Vi tar väl ett par menyer till när vi ändå är igång. Idag onsdag får vi surmjölk uppvispad med flingor till frukost.
Torsdagens middag är buljong med äggklyftor och pannkakstårta till efterrätt. Det  låter ju riktigt gott.
Middagstipset daterar tillbaka till 1950.

Jag undrar vad vi ska äta idag. Det undrar jag nästan jämt, då jag är en kass menyplanerare som ofta handlar lite varje dag när jag hämtar ungarna från skolan. Tänker jämt att jag ska vara duktig och storhandla så det räcker ett tag.
Ordna praktiskt och snyggt i inbyggt skafferi som man kan gå in i, där hemsyltade burkar står på rader med hyllbård.
Nu har vi inget platsbyggt skafferi, utan ett som man drar ut, från Ikea.
Så det får jag allt drömma om ett tag till...
När det blir vinter däremot då måste man fylla förråden. Ibland snöar vi in. Ibland är det minus trettiotre.
Tror knappast ungarna nöjer sig med uppvispad surmjölk då nordanvinden vispat snön över sjön och långt upp över vägen och vi måste vänta på plogbilen för att ta oss in till stan. Men höns har vi förstås och får vi ihop till en pannkakstårta så gnäller dom nog inte.

Ha en bra dag/ Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar