måndag 31 oktober 2011

Halloween och deadline.


Vacker dotter på väg till helgens halloweenfest
Nu är det den trettioförsta oktober och första dagen på höstlovet. Nisse och jag ska till ishallen och halka runt en stund. Sedan vill han fira halloween och klä ut sig till spindelmannen säger han. Trots att det är måndag. Okej säger jag, vi klär ut oss sedan, efter skridskoåkningen.

I helgen var Lovisa på fest. Hon hade beställt vingar på Eksons och lösögonfransar med glitter. Kul tyckte jag som älskar maskerader. Man borde ha fler, maskerader alltså, och det finns ingen övre åldersgräns för att ha kul.

Ikväll är det deadline igen på skrivkursen. Den här gången skulle vi skriva dialog och uppfinna fiktiva karaktärer. Jag skrev spökhistorier. Först en, som blev rätt trist och sedan en annan som blev... stollig.
Nu vet jag inte vilken av dem jag ska posta. Måste bestämma mig innan 23.59 i kväll.

Ha en bra måndag/ Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar