tisdag 29 november 2011

Och ännu mera Kottekrans



Nästan klar med julkransen. Egentligen tycker jag att kottar är vackrast naturella, dock är vårt kök så mörkt att jag valde att ge denna lite vit sprayfärg. Ett tunt lager ger en gråaktig finish, sätter man på lite vitt glitter så ser det ut som frost. Innerst fick den en rand av mossa och så riktigt grova snören runt. Kanelstänger och svampar gillar jag och så ett par gamla mazarinformar i mitten. Mossan brukar jag fästa med limpistol innan jag lindar runt snöret. Nu har min gamla trotjänare gett upp så det blir till att fixa en ny. Järntråd, limpistol, snören och silvertejp...bra till mycket. Inte för att silvettejp passar i julkransar förstås. Men det är bra att ha...Och att ni ska ha en fortsatt bra tisdag det hoppas jag.:) Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar