fredag 18 november 2011

Magiska paket

Morgon över träsket
Nu är det dags att börja tänka på julklapparna igen. När mina stora barn var småpluttar tänkte jag på julen hela året om och samlade saker jag hittade inuti ett hemlighetsfullt skåp. Det blev billigare så, och enklare.
Häromdagen slog Nisse och jag in den första klappen för i år. Han, snart fem år höll på att spricka av förväntan. Kunde vi inte öppna det på en gång?
Men det är ju till storasyster sade jag, och eftersom vi just slog in det så vet vi ju vad som är inuti.
"Är det säkert? undrade sonen. Kanske var det något annat nu... Man kunde ju inte så noga veta med paket.
Nä, magiska är de, paketen, när man är nästan fem.
Det är faktiskt rätt så underbart.
Så här blev Nissens paket. Stolt klippte han själv och tjepade med stor möda.
Ettiketterna fick han dock hjälp med. Sitt eget namn kan han skriva och det står inuti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar