fredag 2 december 2011

Egna Julkort, och så litet (riktigt klassiskt) fredagsklipp.


Ifjol skulle jag göra många kort och då gjorde jag så här. Figurerna är målade med vattenfast tusch och sedan färglagda med akvarell. De klipps ut och fästes sedan med häftkuddar på färdigköpta kort av olika slag. Några var grova och handgjorda(de såldes först på julmarknaden) och dessa är som inte syns på bilden lite julglittriga. Här har de cellofankuvert på sig för att klara av lite snö, som ju gärna driver omkring på en marknad i juletid.
Kolla vilken klassiker!:)
Ha en jätteskön fredag/Therese

3 kommentarer:

  1. Hej Therese. jag har länkat till din fina blogg igen sedan jag sett en vacker växt vid ån som du fotat. Hoppas det går bra.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Hej !Tessan äntligen har Hasse visat mej din blogg. Jag är ur usel på att skriva o sånt men vad fin blogg du har. Jag kommer ihåg när jag var med dej till mockis på sommrarna....det var så fint där. Vilka fina julkort du gör, jag har ett som du gjort inramat här hemma jag fick det för länge sen... Gör du kort på beställning? Ha en bra söndag ! Kramar från din "gamla " vän Ruth

    SvaraRadera
  3. Hej Ruth! Vad kul att höra ifrån dig. Det var länge sedan de där somrarna, fast det känns inte så precis när man tänker efter. (Sista gången du var med ut sken solen och vi fnissade och var smygkära i någon kille i skolan.) Skojigt att du har kvar ett gammalt julkort. Gör fortfarande ett gäng varje år, stilarna skiftar dock. Jag brukar göra på beställning om någon frågar. (Det är oftast änglar då.)Ha det bra och Kramar tillbaka! Therese

    SvaraRadera