torsdag 9 februari 2012

The cold has a voice...


Jag har den här låten i mitt huvud. Har haft den där i flera dagar. Innan dess hade jag inte hört den på många år.
Mindes inte ens att den var så vacker, och innebörden av den ter sig lite annorlunda nu, jämfört med när man var ung.
Hoppas att ni mår bra i denna vackra februaridag/ T
Stay on these roads
The cold has a voice                                       
it talks to me
Stillborn by choice
it airs no need to hold

Old man feels the cold
oh baby don´t
Cause i´ve been told
Stay on these roads
We shall meet, I know
Stay on my love
We shall meet, I know
I know                                                                                                                      

Where joy should reign
These skies restrain
Shadow your love
The voice trails off again
the voice trails off again

Old man feels the cold
Oh baby don´t
´Cause ive been told
Stay on these roads
We shall meet. I know
Stay on... my love
You feel so weak, be strong
Stay on, stay on
We shall meet, I know
I know...my love, i know

Winters gone i´m on my own

Stay on these roads
we shall meet i know
Stay on... my love
We will meet i know
Stay my love, stay on.
We will meet, i know
I know....
                                                                                    

2 kommentarer:

  1. Hej Therese, här var nostalgifaktorn hög. Jag har nu i några dagar gått och trallat på denna sång sedan jag hörde den här. Tyckte mycket om sånger från melankoliska a-ha en gång i tiden, och gör det tydligen ännu.
    Skönt att varma vindar från Norge nu puttat bort iskylan från Sibirien. Nu kan man andas igen...
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Ja, snacka om melankolisk nostalgifaktor:)
    Jag minns mig själv stå på Kallberget med freestyle för såå länge sedan:)
    Jaa, det Är skönt att det blivit varmt. Även för inbiten vinterälskare,(som har burit lite väl mycket ved gångna veckorna.)Trevlig Helg!

    SvaraRadera