måndag 19 mars 2012

Vårblommor?

Nä, alltså,
jag såg ju Hans lilla krokus på fina bloggen Svanå trädgård  http://svanatrg.blogspot.se/
så jag drabbades av akut vårlängtan och tittade ut mot mina rabatter...
Så här såg det ut;
Vem har parkerat skotern här? Mitt i rabatten.
Vad ska man säga?
Under snöskotern finns en massa små växter.
För någon vecka sedan var det ännu värre förstås. Snön stod minst en meter över toppen på den lilla hängkaraganen.
Jag frågade sambon om han inte kunde kapa av en del av drivan, som också hade knäckt en ruta i växthuset.
Så gjordes. Med samma traktor som skottat upp den. Och en ny reservruta fick ersätta den gamla.
Nu skönjer man Pellgårn där bakom. Den syntes inte bakom snön tidigare.
Men vårblommorna får man allt vänta på.
Om man inte köper några på kruka förstås,
och ställer i köksfönstret.

Hm...inga krokusar här...Jo det är en rabatt där mot väggen.
Allt man ser är armeringsnätet vindruvan brukar klättra mot.


Än ett tag får man drömma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar