måndag 9 juli 2012

Rosa blommor i sommarkvällen



  Tog en promenad i den strålande julikvällen. Här har solen varit varm idag och trots vindar från norr har sommaren känts somrig. Jag njuter av allt jag ser. Försöker se enkla saker som om de var märkvärdiga ting.
Vilket de ofta är, om man bara tittar efter ordentligt.
När man tittar på växter ser man alltid något nytt. En linje, en skugga en nyans eller en bladlus...
Säg mig vad denna växt heter, för jag har glömt bort det.
 För mig är det julikvällarnas blomma. Den man såg då man
cyklade hem från stranden och dimman steg trolsk ur ån.

Månne blir det ett bra Åkerbärsår.
                                                                    Ha det gott alla!
                                                                         Hälsar/ T

2 kommentarer: