onsdag 7 november 2012

En färgglad stad - The Colourful City of StJohns

Man blir glad av den här stan. Så är det bara, för allt sprakar av färg. 
Var man än går får man ett vänligt ord.
Efter nästan tre månader här har jag fortfarande inte träffat en enda sur människa.
Det är säkert, jag ljuger inte! (lovar att meddela när jag träffar den första surkarten) 
Folk är inte flåshurtiga, eller går runt med påklistrade leenden heller. 
Det finns en värme som är äkta, och modet att sprida den.
Till en okänd, förvirrad svensk tillexempel. Som knappt vet hur något funkar och måste fråga sig fram. 
Vare sig man kliver på bussen en regnig dag eller står i en ringlande kö som tar alldeles för lång tid så pratar folk med varandra. Och hur mår du idag då? undrar man. 
Och man stannar kvar för att lyssna till svaret.

Jag älskar färg!

Man får bra benträning när man promenerar här...




Det är härligt att ta en morgonpromenad bland dessa färgrika
hus, och sedan ta en kaffe någonstans.



Vi gillar olika :)

Här finns alla färger på min palett

Ha det så bra därute!
Hälsar /T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar