onsdag 28 november 2012

Snöpudrad morgon i MountPearl (Morning in MountPearl)

Det hade snöat under natten och jag skyndade mig ut. Ville andas lite krispig snöluft innan det hunnit tina.
Intill vårt hus finns en liten bit natur som genomkorsas av asfalterade promenadstråk. Genom den rinner en klar liten bäck som jag har sett innehåller fisk.
Går man här istället för längs landsvägen slipper man trafikbruset från vägen och man ser, och hör inte sällan en mängd olika fågelarter. Det är skönt tycker jag, som kommer från tysta Norrbottensskogarna. 

Det finns mycket att se om man tittar efter.





Ankorna solar sig i de första strålarna som når ned till bäcken
Men beslutar sig för att simma vidare motströms då jag kommer
för nära. Men de gör sig ingen brådska.
Här i bland villorna gömmer sig en liten bit skog som
fortfarande vill vara vild. 
Ha det så bra var ni än är/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar