fredag 23 november 2012

Julpyssel, hurdå? Naturlig krans till dörren av färdigköpta delar.

Det råder ingen brist på julpynt i detta land. Ändå blir man ju sugen på att tillverka något eget.
Här har jag ju ingen skog att hämta material ur. Ingen egen tomt att avverka slypinnar till kranstillverkning som jag brukar. (Vilket brukar vara rätt nödvändigt också eftersom allt växer igen så fort därhemma.)
Nu tänkte jag gör jag en krans av det jag hittar här. Kunde förstås köpa en helt färdig. Det finns både fina och fula. Pompösa och rigorösa, blinkande, kitschiga, eleganta, och pastelliga... och lite billigare och därför enklare. Vilket passar min smak.
Jag hittade en stomme av vinranka på pysselbutiken Michaels och knöt fast kottar på den med hampasnöre.
Några andra små prydnader fick också plats.



Om du söker i bloggen hittar du fler kransar.
Nu börjar man känna att julen närmar sig.
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Mycket bättre än "tjöppes"...! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo, och så vill man ju göra lite själv också:)

    SvaraRadera