fredag 30 november 2012

Väntar på Advent

Idag snöar det här i StJohns och i natt stormade det rejält. Vinden visslade i skorstenen och strömmen gick och kom, gång på gång. Det var mysigt, kändes lite som hemma :)
Jag började morgonen med en promenad i det oplogade landskapet, som ser ut ungefär som en snöig påskafton hemma i Norrbotten.(fast träden är bara hälften så höga) Det var två minus och jätteskönt.
Hälsade på herr och fru anka nere i bäcken. (Men sedan blev jag trött i min överansträngda benhinna och gick hem.)
Nu ska det bli fortsatt julpyssel en stund så här i väntan på advent, lite jukortsskrivning och julmusik och så har jag gjort en girlang med kottar och hampasnöre.
Ikväll ska jag koka glögg.
Titta gärna in igen om du vill ha receptet.
Ha det så väldans bra/T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar