tisdag 19 mars 2013

March 18, snow and sun in StJohns


Morning with driving snow
Evening with beautiful sun after a hailstorm
As they say here in Newfoundland, "If you don´t like the weather just wait five minutes."
Could be just the same as the saying in Sweden, describing  rapidly changing weather as "aprilweather"
Well, this was the sight march 17.

Jag är inte särskilt bra på engelska! Klarar mig bra bland folk, för jag gillar att prata, och även om det låter skojigt när jag pratar svengelska med norrbottensdialekt, så går det bara fint.
Folk här är så trevliga(och många har så skön humor) att man totalt glömmer bort att bli förlägen :)
Skriva får jag nog ändå fortsätta att göra på svenska, (med några små undantag ibland.)

Ha en underbar dag därute! /T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar