lördag 6 april 2013

Lågbudgetboende

Så då är man i hemstaden igen. Kvällssolen lyser låg och gul över hustaken när Nissen och jag möter Mimmi vid järnvägstationen.
Vi går förbi fina panelenhuset i vilket en hel hoper med folk just sitter på restaurang Panelen och smörjer kråset med pomfritt och grillbit med persiljesmör. Eller pepparstek.
Nisse är glad för att vara med storasyster är fortfarande det bästa han vet.

Vi har möblerat vår lilla lägenhet med lånade möbler. Rosa plyschsoffa och furubord, kuddar från lågprisbutiken och lampa från Ikea. På väggen hänger några hemmaramade bilder från bloggen.
Det börjar se rätt mysigt ut.
"Panelenhuset" från 1900
Medicinhjul från Navajonationen mot
Norrbottniska hyreshus.
Nä, stil det tar vi och struntar i. Det blir bra ändå. 
Fortfarande saknar vi en massa praktiska saker, som konservöppnare och diskställ, skohylla och ja...lite av varje. Det är precis som när man skulle flytta hemifrån första gången. Man hade inget och fick låna, ärva och köpa grejer på loppis.
På ett sätt är det skönt att inse att saker bara är saker.
Mindre viktiga än man tror.(I denna perfektionsfixerade värld)
Att man har varandra är viktigast, och hälsan...
Jag är så lyckligt lottad.
Tänker det jämt.
Det finns folk som bor i kloaker och på soptippar.
Mitt hem brann, men jag har min familj och fyra väggar.( Ja, och ett tak också :) )
Det är allt jag behöver.

Önskar er alla en underbar fortsättning på helgen!
Ta hand om er/T

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Blir glad av att se hur lätt och bra ni har inrättat er med vackra krukväxter i fönstren och blommor i alla vaser
    Kram till er alla

    Eina och Lars-Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, lätt och enkelt blir det ju när man har en vän med ett förråd som ändå ska tömmas :)
      Lite blommor ökar trivseln förstås, och så får Abbe och Lovis hålla liv i dem ett slag sedan.
      Kramar tillbaka till er från oss!

      Radera