tisdag 14 maj 2013

On the wall - Klottrat

Läser ni det som står skrivet uppåt väggarna?
Hm, erkänner att jag har svårt att låta bli. 
Ända sedan jag som liten läste det chockerande budskapet "Tomten är död" på en vägg i Norrbotten har jag fortsatt att hålla koll på vad det står lite varstans.
Visst, klotter kan vara förfulande, störande och förstörande.
Men jag är så nyfiken så jag bara måste läsa.

Mount Pearl. At least you remembered to try and spell it right
It´s the school wall after all. And yes, you should always think
for yourself.
In  StJohns. Just so you´ll know... Pretty decent.
Agree...
This comicstrip sits on a rock wall beneath Signal Hill.
Ibland står där något som får en att haja till. Som skakar om en ståndpunkt man trodde att man hade.
Jag minns tonårstidens offentliga toaklotter som förde en lantis som mig in i andra mer erfarna (trodde jag) tjejers hemliga rum. Där stod det om killar och förhållnaden, om kärlek och besvikelser.
Jag läste och begrundade.
Men klottrade inget själv. Det vågade jag inte. 
Det fick de andra göra. De som hade mer kajal och snävare jeans.

Igår läste jag "What is beyond this life?" noga skrivet i vitt på en sten vid motorvägen.
Väntar sig klottraren svar? Att någon som vet målar dit svaret på en sten intill?
Eller ska frågan bara finnas där, för att väcka också de förbipasserandes undran?

Ha det gott!/T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar