onsdag 9 oktober 2013

Blåklockor i oktober (Bluebells in October)

Oktober är egentligen min favoritmånad. Ja, någon måste ju förbarma sig över den månaden också tycker jag. Visst den kan vara både dimmig och grå, och här i norr är det också då träden fäller sina löv och flyttfåglarna drar kosan söderut. I oktober faller ofta den första snön. 
Allt blir liksom lite tystare, och lite klarare.
I år har dock värmen stannat kvar längre än vanligt.
"October is actually my favorite month. Yes, someone has to have mercy on this month too I think. 
Sure, it can be both misty and gray, and here in the north, it is also when the trees shed their leaves 
and migrating birds turn south. In October, the first snow falls.
Everything's sort of a little quieter and a little more clear.
This year, however, the heat stayed longer than usual."
Jag vet inte om jag har sett blåklockor så sent på året förr.
 "I don´t know if I've ever seen bluebells this late in the year
before.

This is where i found the Bluebells. In the city.

Igår i byn. <3 And yesterday in the willage.
Ha en skön onsdag!/T


2 kommentarer:

  1. Underbart med blåklockor denna tid på året.
    Sommarens sista hälsning innan snön kommer...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit en fantastiskt varm och vacker höst så här långt tycker jag. Snön kanske närmar sig...
      Ha det bra!

      Radera