fredag 22 november 2013

"Årets" adventssljustake och Per Morbergs glögg i en femtiotalsmugg.

Beautiful, frosty world...
Så när man kommer in halvt djupfryst efter en promenad med lite för lite kläder på, i den underbart frostiga värld som vi lever i här just idag, så vill man ju ha lite glögg.
Jag provar Morberg, lättglögg.

Morbergs Mulled wine.
Nej, inte årets adventsljusstake precis, utom för mig förstås. Den här är hemmasnickrad 1953.
(Det står undertill) Loppisfyndad för en tia. Visst är den fin?!  
Å, nej jag har inte tänt än... Så fuskig är jag inte :) 

Glöggmuggarna från femtiotalet kostade en femma på Kupan, och duken från samma tid med broderade pepparkaksgubbar likaledes fem kr. 
(Priserna är lika gammaldags som grejerna.)

Saffransbullarna bakade jag i går kväll, de blev lite platta, fast goda.
Glöggen hade en otroligt vacker färg förresten, och luktade himmelskt. Lite söt var den allt. Men ok ändå. Nu är jag varm igen!


Ha det gott!/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar