måndag 3 mars 2014

Kall klar luft på Signal Hill, Crisp cool air at Signal Hill.

Luften är så klar och kall mot min panna när jag drar in den och låter den fylla mina lungor, åter igen på Signal Hill. Så kall och klar, som om den aldrig kommit i närheten av något som kunnat förorena den.
Nedanför ligger den stora staden, med alla sina färger, bilar som kör åt alla håll.
Mäniskor som pratar, skrattar, doften av nybryggt kaffe och färskt bröd.
På toppen av kullen den här tidiga söndagsmorgonen med ansiktet mot vinden andas jag in och för en stund är det bara jag och vinden, och så en kråka som plötsligt möter min blick.

"The air is crisp and cool to my forehead as i breathe it in and let i fill up my lungs once again at Signal Hill.
It feels so fresh, as if brand new, never polluted...
Beneath me is the big city, with all it´s bright colors and and cars driving in all directtions. People talking and laughing, the smell of coffeshops and bakerys.
On the hill this early sunday morning with my face towards the sea breathing in, it´s for a moment just me and the wind and then a crow looking in to my eye."





Ha det så bra. Var du än är!
Have a wonderful day, wherever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar