måndag 2 februari 2015

En tallrikshylla till skänks

En god vän hade fått en tallrikshylla av en tant för tjugo år sedan. Hyllan visade sig vara för bred så hos min vän hade den blivit stående i en bod.
Nu skulle min vän flytta och hon frågade mig om jag ville ha en gammal hylla.
"Ok" sa jag, "ta hit den du", för jag saknade den jag haft innan branden. Så här blev den med lite färg jag redan hade hemma. Allt i hyllan kommer från loppis utom det lilla minikortet som föreställer min mamma som liten.
Först satte jag dit dessa prylar och sedan som på bilden längst ner.
This is what it looke like before. I used some paint i already
had at home.
Everything in the shelf comes from fleamarkets exept for the tiny little photo.


Ha det fint! 

All the best!
/T

2 kommentarer:

  1. Men vilken förvandling! Hyllan blev jättefin och så fina loppisfynd du har där. Jag förstår att den lilla bilden betyder extra mycket för dig!

    Varm kram /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Tack Cia! Ja, jag tycker att det blev trivsamt och det var ju en enkel förvandling av en ganska tråkig vägg. Det stämmer att det lilla kortet har en speciell plats i mitt hjärta. Innan hade jag det i vår tvättstuga/bastubod tillsammans med ett annat foto och det är nu de enda orginalfoton från förr som finns kvar här i huset. Min mamma är en liten lockig och mullig flickunge med rutiga puffbyxor på bilden. Hur söt som helst :)

      Ha det så bra!
      Kramar/ Therese

      Radera