tisdag 17 mars 2015

Vårljus både inne och ute

Oj vad det är härligt när solen skiner in tidigt om mornarna. Och ute på gården går hönsen omkring i solskenet och letar efter något ätbart på den lilla bit av gruset som tinat fram.
Och katterna hänger på, solar sig lite grand och lyssnar efter möss under snön.
Early morning, beautiful sunlight
Här står ett gammalt baktråg som jag hittat på loppis, och i det står en järnkråka jag släpade med mig hem från Kanada. Den är inte så stor. Men jättetung.
I bought the iron crow in a store at Water Street St.John´s NL
Så här ser det ut i vår hall just nu. Jag har tagit in lite alris med fina kottar på. Grejerna som står på skänken har jag hittat på loppis. Ja utom den lilla tavlan, för det är en riktig turistsouvenir :)


Och så säger jag Hej då för idag med min fina och livs levande påsktupp Greger.
Han ser sträng ut på bilden. Men är snäll som ett lamm och en fullständig blandras.
Det kanske är därför han har både knölig kam, borstiga ögonbryn och backslickfrisyr.

Ha det fint allihop!
All the best!
/T





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar