onsdag 6 maj 2015

Pyssel och bräk

Nu för tiden går man i väntans tider. Det är fåren som ska få lamm när som helst, och med jämna mellanrum kollar jag till de tjocka damerna.
För visst är det ju så att när någon utav dem går undan och ställer sig lite på sidan om flocken brukar det vara något på gång. Om alla de andra tecknen stämmer också förstås.
"Soon the lambs are coming.
This is Hermione
 one of the lambs from last
year."
Än så länge är allt lugnt. Fast det bräks en del. Jag har skämt bort tackorna med lite godsaker för att göra dem lite extra tama och lätthanterliga under lamningen (ett par av dem har varit väldigt skygga), vilket jag får igen också genom att de tror att jag jämt har något gott på mig.

Medan jag väntar har jag lyckats bli lite extra kreativ. Vilket snart blåser över då nattvaken under lamningen börjar på riktigt. (Och jag osökt kommer att förvandlas till tant trött.)
Boken jag håller på att knåpa ihop sluttampen på har tagit fart igen, vilket är bra.
Jag har lovat mig själv att bli helt klar med manuset till sommarlovet börjar.
Och hemmaprojekten, med pyssel som målning av diverse skruttiga prylar, och städning av gården efter vintern donar jag också med. Igår målade jag om ett litet dalablått bord till en ljusare blå kulör.
Det ska få bli sängbord hade jag tänkt.
"I´ve been in my creative mood.
Painting some old stuff, like this
bedside table,"
Ha en bra onsdag!
All the best!
/T


2 kommentarer:

  1. Hej hej! Nu har jag röstat några gånger på din blogg på Besökstoppen och hoppas att du drar om och vinner, Besökstoppen behöver lite norrbottnisk fägring. :) Jag kommer helt klart att fortsätta följa din fina blogg. Lycka till både med bloggomröstning och lamning. /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Vad gulligt av dig att du har röstat flera gånger! :)
    Kollade just och såg att "tonårsshoppingbloggen" var i topp. På det hela taget kanske både tonår och shopping är mer lockande än lamning och hemmafix i Norrbotten.(Inte så konstigt kanske :)) Men man gör ju så gott man kan med det man har :) Vad roligt att du vill fortsätta följa bloggen.

    Ha det fint! / Therese

    SvaraRadera