onsdag 19 oktober 2011

Bloggar och utmärkelser...och kaffe med Lillbabs.

För en tid sedan blev jag glatt överrraskad då Hans på fina bloggen Svanå Trädgård gett mig en utmärkelse.
Tack för det Hans:)
Utmärkelsen ska sedan skickas vidare av mig till fem andra bloggar.
Några frågor att besvara följde med.
Och svaren kommer här;

Fråga 1: Varför började jag blogga?
Jo, för att jag har skrivklåda och fotoklåda och allmänt fullt i skallen hela tiden av saker som jag bara så gärna vill dela med andra. Men jag känner mig som nybörjare ännu, så ni får ha överseende med mig.
Lär mig något nytt om "bloggosfären" varje dag:)

Fråga 2: Vilka bloggar läser jag helst?
Det blir lite blandat. Jag gillar att surfa runt och upptäcka saker. Funderar jag på något inom heminredning så kan det bli heminredningsbloggar. Lantliga helst. Är det trädgården jag tänker på, så blir det givetvis trädgårdsbloggar. Det är avkopplande och ger inspiration.
Ibland känner jag mig som morsan hela dan och hittar någon annan livspusslande mamma att läsa. Bakning är också kul, och så Retro, tex Miriams kafferep. Det VAR snyggare förr.

Fråga 3: Favoritfärger? Oj, det går ju knappast att välja. Rött, vitt, blått, grått...men egentligen är alla färger fina i rätt sammanhang.

Fråga 4: Favoritfilmer? Där går det inte heller att välja. "Some like in hot" Med Tony Curtis, Jack Lemmon och Marilyn Monroe. Super kul:) Walk the line, om Johnny Cash liv. Stolthet och fördom, särskilt teveserien med Colin Firth och Jennifer Ehle. Såå bra! Stekta gröna tomater, Bridget Jones diary, Livet är underbart, Gran torino, men listan kan bli jättelång.

Fråga 5:Vilka länder drömmer jag om att besöka. Haha, just nu är det England som är på tapeten, jämt fastnar jag i dom där programmen Escape to the country... Som om jag skulle behöva fly ut på landet:)
Men det vore kul att se New York tillexempel, något riktigt stort.
Italien, har länge varit en dröm, och så är det museerna föstås. Tycker mycket om att se de stora konstnärernas tavlor på riktigt, oavsett vilket land de hänger i. Det blir så annorlunda jämfört med i böckerna.(som jag lusläste som ung)
Usch, vad sugen jag blev nu...Island...Nya zeeland...(Ni ser, det är inte badsemestrar i första hand jag tänker på. Även om jag älskar att bada och knappast kan se en sjö utan att hoppa i:)

Tror jag måste ha en kopp kaffe för att dämpa den här plötsliga reslusten.

Men först ska jag som det ingick i utmärkelen också lista fem bloggar med färre än hundra följare, som jag tycker är intressanta och kan uppmärksammas lite extra. Valde fem helt olika bloggar. Kännedom om följarantal har jag inte på alla, men en liten lista kommer här i alla fall;

Här kommer de:

 http://fingerfardigafigurer.blogspot.com/ Om man gillar handgjorda smycken

http://caferavasten.blogspot.com/ Om man blir fikasugen

http://luletova.blogspot.com/  Kul vardagsiakttagelser från en hemvändare.

http://www.norrfriddesign.blogspot.com/ Design med symaskin och fårull.

http://tradgard63n.blogspot.com/ Trädgård med fina fotografier.


                                                            Och nu äntligen kaffet :)

Vad sägs om det här? En kaffetår med Lillbabs:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar