måndag 27 oktober 2014

Ljusslinga, symaskin och kottar, Light Strand, Sewing machine and Pine cones

 
Tänkte göra lite mysigt på aningen kala övervåningen. Plockade fram gamla trampsymaskinen och en paddig plansch. Hittade en ljusslinga jag köpt på Clas Ohlsson, och en hög med kottar. Och så vackra dottern, hon får stå ut med det mesta. Vara prinsessan med grodprinsen därbakom.
Fast hon redan hittat sin prins.
Sedan såg det kanske lite för juligt ut med slingan utkastad på bordet, så den fick snällt låta sig tuktas in i en gammal glaskupa, av den typen som brukar sitta över guldiga bordsur. Hittad på loppis för en femma.

Hoppas ni har en bra start på veckan!
All the best!
Hälsar/T





6 kommentarer:

  1. Men det där med ljusslingor är ju en intressant del av ditt liv Madame T.
    Har du berättat för dem om den där ljusslingan som stalkade dig in mot stan en gång?
    ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Skulle inte tro det Simpan :) Men du har rätt, motorvärmarsladdar är också väldigt efterhängsna...

      Radera
  2. Det var fint både och ha slingan direkt
    på symaskinen och i burken, helt klart
    dags och plocka fram lite sånt nu.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AM, Ja visst är det dags, det är så mörkt just nu, all vår snö har smält bort också så det känns som att befinna sig i en kolsvart säck härute om kvällarna. Kramar tillbaks!

      Radera
  3. Men nu blev jag så glad, hade "tappat bort" dig och kände direkt igen headern! Såg också att jag missat måååånga fina inlägg som jag ska kika igenom i eftermiddag. Slingan blev så bra i glasburken och det ser mindre juligt ut. Jag har sett att de gamla uren har blivit heta på auktioner nu, jag vet varför. Att din söta dotter redan har en prins, ja det kan jag förstå!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hittade tillbaka Cia! Slingan kanske får hoppa ut igen till jul och så får några kulor hoppa in istället. Att uren var populära hade jag ingen aning om :)

    Ha det fint! Kramar Therese

    SvaraRadera