onsdag 27 februari 2013

Halsfluss och ryggskott och lite till

Alltså! Om ni tänker skaffa er något så undvik att dra på er halsfluss och ryggskott samtidigt.
Det är inte bara opraktiskt. Det gör ont också! Och har man samtidigt en förkyld sexåring hemma så måste man offra sig och leka med plastgubbar inne i klädkammaren mellan varven.
Förra veckan kom jag inte upp från golvet om jag väl kommit ner dit, nu är det bättre tack och lov, fast inte  bra. Det går fortfarande åt en hel del tigerbalsam...
Längtar efter långpromenader och träning. Men också halsmandlarna vill något annat. De tycker att jag ska ligga i soffan och titta på film. Eller läsa.
Just nu läser jag ungdomsböcker för skrivkursen. Det är kul.
Har kommit igenom Cirkeln och halva Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark. Om de tonåriga häxorna och deras vedermödor för att rädda världen. Hur ska det gå i Engelsfors?
Är apokalypsen nära?
Glömmer att jag ska analysera också.

Sedan blir det film. Men bara korta stunder då Nisse leker.
Om det vi inte ser på tecknat tillsammans. Idag såg vi på Harold and the purple crayon.
Den är baserad på en klassisk barnbok från 1955 av Crockett Johnson och den boken är jättesöt.


   Imorgon ska det bli storm igen här på Newfoundland. Det är inget ovanligt.
Blåser gör det nästan jämt, och blir det storm visslar det i skorstenen och huset skakar lite lagom, precis så att man inte behöver somna ovaggad. Då är det förstås lite mysigt att stanna inne och läsa medan man ser hur snön driver förbi vågrätt utanför fönstren.
Å, andra sidan kan det blåsa lite för mycket ibland, så där så att man väntar att taket ska lossna. Det har det hittills inte gjort. Inte vårt tak i alla fall.

Bara för det ska ni få en liten väderfilm av mig, så ni vet hur jag har det när jag sitter inne och läser, (Det här var ett tag sedan och det är betydligt mer snö nu.)
Här kommer den;
Ha en bra dag därute, var ni än är/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar